poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Światło, które utraciliśmy by Jill Santopolo

Tytuł: Światło, które utraciliśmy

Wiem, rok się jeszcze nie skończył ALE oficjalnie ogłaszam tą książkę najsmutniejszą, najboleśniejszą i najcudowniejszą książką roku! Niech okładka Was nie zmyli. Myślałam, że mimo wszystko będzie szczęśliwe zakończenie. Byłam co do tego przekonana. Cóż. Zakończenie roztrzaskało moje serce na drobne kawałki. Dlaczego? Ze łzami na policzkach, postaram się Wam to wyjaśnić bez spoilerów.

Fabuła
Lucy i Gabe'a poznajemy w 11 września. Tak, 11 września. W chwili ataku na dwie wieże. To wydarzenie ich połączyło. Oboje czują, że będąc razem są lśniącymi gwiazdami i mogą zrobić wszystko. Mimo ich ogromnej miłości, naprawdę pięknej i wyjątkowej miłości, postanawiają się rozstać. Co tu dużo mówić. Oboje są uparci i są ludźmi sukcesu dlatego podejmują taką decyzję. Oboje cierpią z tego powodu, ponieważ Gabriel wyjeżdża bardzo daleko. Lucy bardzo cierpi z tego powodu i nie potrafi normalnie funkcjonować. Co z tego wszystkiego będzie? 

Moje odczucia
Jak już powiedziałam, książka złamała mi serce. Poczułam się związana z Lucy. Jej osobowość, charakter, w pewnych momentach widziałam samą siebie. Czytałam wiele smutnych książek ale przy żadnej jeszcze nie było tak, że 3/4 książki po prostu płacze. Ze względu też na to, że musiałam przerywać czytanie w momentach gdy naprawdę, szlochałam jak dziecko czytanie zajęło mi trochę więcej czasu niż zazwyczaj. Pomysł autorki według mnie jest naprawdę dobry bo wydaje mi się, że nie czytałam jeszcze książki po 1) napisanej w ten sposób, po 2) fabuły poprowadzonej w taki sposób. Myślę, że przez najbliższy miesiąc( przynajmniej) nie sięgnę po obyczajówkę ani żaden smutniejszy romans. Oby Neil Gaiman i "Gwiezdny Pył" uleczył moje złamane serduszko.

Dla kogo?
Po raz pierwszy, nie bardzo wiem co napisać w tej rubryce. Po prostu, jeśli masz ochotę na coś nietypowego i coś, co cię zaskoczy to myślę, że to jest dobra pozycja. Jeśli podobało Ci się "Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes to także ta książka powinna przypaść Ci do gustu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 Mała Mi o książkach , Blogger