wtorek, 8 sierpnia 2017

Illuminae by Amie Kaufman & Jay Kristoff

Tytuł: Illuminae

Książką zainteresowałam się przez akcję wydawnictwa Moondrive. Szczerze? Nie wiedziałam na co się piszę. Nie czytałam i z reguły nie czytam książek sci-fi ani o podobnych tematykach. Jakim więc cudem przeżyłam i nie zatopiłam się w morzu łez które wylałam nad tą książką?

Fabuła
Poznajemy dwójkę bohaterów na samym początku. Kady właśnie zerwała ze swoim chłopakiem i nie chce więcej z nim rozmawiać. Późniejsza sytuacja jednak ją zmusza do tego. Ezra natomiast wciąż bardzo mocno kocha swoją byłą dziewczynę i kiedy dochodzi do katastrofy na ich planecie a oni zmuszeni są uciekać razem, w końcowym efekcie dostają się na dwa różne statki, uciekając przed wrogim statkiem kosmicznym. Nie myślcie jednak, że to książka tylko o romansie. Ta miłość w książce jest tylko dodatkiem do całej fabuły, gdzie znajdziemy mnóstwo akcji a ten romans w niewielkich ilościach  buduje w nas dodatkowe napięcie.


Moje odczucia
Książka jest naprawdę fenomenalna! Totalny kosmos! Dostarcza mnóstwa wrażeń, emocji. Czytając stresowałam się razem z bohaterami. Bardzo zżyłam się z postacią Kady i kiedy miała do tego powód to miałam ochotę krzyczeć, płakać i bić wszystko wokół razem z nią. Myślałam jednak, że nie mam powodu do płaczu przy tej książce, no bo czemu miałabym płakać? Nic mnie nie ruszało. Ale. Nie ruszało do 400 strony. Potem zaczęłam płakać jak dziecko i nie mogłam przestać i te wydarzenia które później rozegrały się w książce sprawiły, że Kady stała się moją drugą ulubioną bohaterką książek. Niewiarygodnym plusem tej książki, jest to, że nie jest napisana jak każda książką i to chyba też sprawiło, że przeczytałam książkę z tego gatunku. Illuminae składa się z akt, rozmów na czatach, raportów, maili i naprawdę przyjemnie ją się czyta.


Dla kogo?
Illuminae to książka świetna dla tych którzy szukają czegoś nowego, dla tych, którzy szukają czegoś zaskakującego, a także dla tych żółtodziobów jak ja w dziedzinie książek sci-fi!




1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 Mała Mi o książkach , Blogger